Please Click Here!!!TQ

Thursday, September 23, 2010

JaLaN2x @ PaDaNg KoTa


salam sume....n3 kali pun nak cite pasal aktiviti 1st week raya tuh...
memandangkan my nephew n niece suka sangat mkn roti canai...
so, mlm tu we all pegi mkn kat Tajuddin. sedap gak roti canai n capati...
lepas mkn...hubby bawak diorg jalan2x kat padang kota....
nampak je playground kat situ..apa lagi bebudak tuh....
terus hyperactive jadiknya...
jenuh gak la nak pujuk balik.....
















Wednesday, September 22, 2010

LaMbAtNyA N3 PaSaL RaYa....

Salam Semua.....erm..dah almost sebulan x update kat dalam blog nih...
rindu sangat nak menulis ...tapi kesuntukan masa..x sempat sangat....
anyway, hopefully belum terlambat utk saya wish ...'SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLfItRi'...


Rasanya, saya je kot yang paling lambat update pasal raya kan??:)
well,this year raya kat Tampin....my hubby's hometown....and this year juga la....
turn saya amik cuti sebelum raya...haha...jgn tak tahu...nak amik cuti raya pun kena takes turn
with my colleague...coz' we all 2 org je officer...dah le service..so, at least kena la
ada standby sorang...so,cuti le awal seminggu b'4 raya.....

kebetulan plak...this year my sis from Wisconsin,US balik with her kids...sampai plak 1 week b'4
..kira just nice la...they arrived here on Sunday...pastu Monday we all terus balik Perlis...
dah tak sabaq nak jumpa my mum..kui2x..tu la...dah lama sgt x balik....her 1st son mmg x tahan posa kat m'sia...byk sgt makanan...Tuesday morning ...baru balik Penang...
nak kena packing barang plak nak balik Tampin the next day....lemah btul bab2x nak packing...
for me, better ade baju lebih drpd x cukup...but not for my hubby...dia soh pack sket2x je..kang bleh basuh kat kpg...:)

Balik Tampin after hubby balik off...terus gerak...the journey went smooth...alhamdulillah...sampai dalam kol brapa ekk???kol 12 kot..x ingat dah la....
kat umah PIL i semua balik this year....mmg meriah sgt sbb byk sgt bebudak kecik...esoknya...
aktiviti merebus ketupat nasi..dari pagi sampai la ke petang...hari tu jugak le buat rendang bagai...haha....miss the ketupat palas with gulai daging...kui2x.....

1st day raya pegi kubur...PIL n hubby la...we all tunggu kat umah Pak Ndak...
pastu visit umah sedara mara kat erea Gadek la...pastu ape ntah nama kpg...dah x ingat
sangat....balik pun petang gak le....

2nd day raya..pegi 2 rumah je kat Melaka...sbb petang tu kitorang dah nak balik
Perlis...ye la..at least dapat 1 day raya kat sana pun ok la...lgpun my sis tu dah lama
x balik....her kids punya la syok dapat duit raya....sam[ai Perlis dalam kol 1pg cam tuh...
esoknya we all jln2x kat kedah.....mlm balik Penang....
dah habis cite pasal raya....haha...so, enjoy the pic. ya....















sket je family kat Perlis ni..






Saturday, August 14, 2010

SeLaMaT MeNyAmBuT BuLaN RaMaDhAn....


Salam semua....erm.....walaupun dah 4 hari kita berpuasa...harap x terlambat
untuk saya wish....
selamat menyambut bulan ramadhan yang mulia ini...
kesian blog nih...
dah tak terhupdate....sibuk sangat dengan tugas harian di tempat kerja
dan rumah....anyway, diharap kawan2x semua termasuk le tuan punya blog nih... dapat menggunakan sepenuhnya bulan ini untuk beribadah...wassalam...

Monday, July 26, 2010

JuSt WaNt To ShArE.....


got this from my friend.....just want to share with u guys... ....

Allah (S.W.T) berfirman :

" Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya CUKUP KUAT untuk menopang dunia; namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan"
**********************************************

" Aku memberikannya kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak- anaknya". "Aku memberinya KEKERASAN untuk membuatnya tetap tegar ketika orang - orang lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh"
**********************************************

" Aku memberinya KEPEKAAN untuk mencintaii anak - anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap menyakiti hatinya". "Aku memberinya KEKUATAN untuk mendukung suaminya dalam kegagalannya dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untuk melindungi hatinya".
************************************************

"Aku memberinya KEBIJAKSANAAN untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dengan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu".
************************************************


"Dan akhirnya, Aku memberinya AIR MATA untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan bilapun ia perlukan".


"KECANTIKAN SEORANG WANITA BUKANLAH DARI PAKAIAN YANG DIKENAKANNYA,

SUSUK YANG IA TAMPILKAN,

ATAU BAGAIMANA IA MENYISIRKAN RAMBUTNYA,


"KECANTIKAN SEORANG WANITA HARUS DILIHAT

DARI MATANYA, KERANAITULAH PINTU HATINYA....

TEMPAT DIMANA CINTA ITU ADA"......


Friday, July 16, 2010

ViEtNaM TrIp PaRt 3


Salam...ok...nih n3 last utk trip Vietnam...last day we all kat Nha Trang, hubby's friend
who's a local there suggest to do the sightseeing along the beach....
we rent a bike for that activities..memang best sangat.....on the way, 1 of them
rasa panas n we just stop at the beach....pastu terus masuk laut....:)
lepas dah puas mandi laut...sambung jln2x lagi....erm...anyway, enjoy the photos ok...:)

cantik kan laut kat sini....biru kehijauan...best sgt...:)



gambar masa diorg mandi laut....nurul with Untie Midori from Canada...
suke betul Midori nih dok melayan si Nurul ni..:)




time nih dok jalan2x nak cari kedai sewa motor...:)trip kali nih memang
adventurous gile!!!



erm....nih yang paling best kat Vietnam....coffee!!!ni ler tempat jual coffee
vietnam paling best...rugi for those yang datang Vietnam x beli coffee diorg....
mmg sedap sangat!!!





ViEtNaM TrIp PaRt 2

seharian dengan aktiviti di laut...:)


salam....n3 kali ni nak sambung balik cerita pasal trip ke Vietnam...

hari kedua kitorang dah dekat Nha Trang....Nha Trang ni famous dengan

aktiviti laut la...boat touring especially....byk la tour ke small island kat situ...

bleh le tgk gambar kat atas tuh....malas nak letak byk2x....

masa pun limited....hehe....lupa plak...dari Vietnam ke Nha Trang...

kitorg terpaksa naik bas...seb baik le Zafri x ikut...kalu x pengsan i nak uruskan

baby dlm bas...kalau prepare dari awal....bleh pergi Nha Trang by air or train...

tapi disebabkan tiket x beli siap2x...on that day gak baru nak beli...

haru gak le....better kalau nak pegi ..booking terus....tiket train may be dlm USD40 kot..

then kalau flight dlm USD 50 or 60..kalau peak season lagi le mahal..

paling murah naik bas...USD7-10 ler...

sampai je Nha Trang...kitorg breakfast then terus join boat tour...

visit byk island...x ingat lak nama dia...ok la....

yg x best nye i sea sick le pulak naik boat kali nih....

may be penat pasal naik bas tu kot....Nurul seb baik ok je......balik pun

dah petang....terus relax je kat dalam bilik.....so...

mlm cam biasa la....dinner...vietnam coffee is a must....sedap sangat..:)

ok...sambung next n3 ok.....

bLOg BeRsAWaNg....

Assalamualaikum...rindunye la kat blog i nih.....

dah lama x berupdate......pegi conference.....

pastu....tetibe je my mum admitted kat GH Penang....

balik keje je...lepas Maghrib terus ke GH nak jaga my mum...

seb baik le hubby terror jaga bb....thanks to my luvly hubby...

really appreciate that!!! ermm....entry pasal Vietnam pun x

abih lagi..kui2x..bile ntah nak sambung part 11.....

cite pasal conference kat singapore pun dah basi dah....hahaha....

x kire aarrr...nak kena cite gak kat dlm blog nih...:)basi pun basi lerr....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...