Please Click Here!!!TQ

Monday, April 4, 2011

Bandung Trip - Day 2 Part II(Sangkuriang Restaurant)

salam...as promised...nak cite pasal makan plak... masa 1st day sampai x sempat nak amik gambar..we all mkn kat Restoran Simpang Raya..Pak Supir yg bwkan...pasal dah lambat..byk restoran yg dah tutup..shopping Levi's sampai x perasan dah lambat..haha.. anyway, jom tgk gambar i'll tell u guys the story..:)

lepas habis shopping kat Pasar Baru..we all dah kelaparan.. so,ajak Pak Supir bw pegi makan makanan sunda... so, Iwan bwk we all mkn kat Restoran Sangkuriang.....mcm pelik je nama dia..

x sah kalau x ambik gambar kan??ye la bukan selalu nak visit Bandung pun.. kalau u all perasan cam ada org jual kat tepi jalan masuk restoran... diorg nih jual gift kat sini...rege mahal sket la...

amirah dok kusyuk nak makan..haha...lapor dah anak nih...

ni menu paling special kat tempat nih...ikan bakar gurame... dia letak dalam bekas sizzling..sampai je...tuang sambal kicap kat atas dia.. berasap tu...kui2x..mmg sedap la ikan nih...

ni la antara menu yg kitorg order....sedap bangat bu!!

sup ikan gurame..recommended..yummylicious!!!

gamabr pinggan licin..haha..sume dah kebulur sangat... ikan pun tinggal tulang ja...

ni la rupa sambal belacan makanan sunda..sedap gak... rasa len la sket... so, sume yang kitorg makan kat situ sedap2x belaka.. utk 4 org makan lebih kurang rm80 je duit kita...murah la jugak... lepas habis makan terus gerak ke Rumah Mode... nanti part III me ceritakan k???

10 Things To Learn From Japan

salam, got this from my official email....me mmg salute with their

post-earthquake behavior...if this happened to Malaysia...

x tahulah cane....and this remind me of 1 incident happened

to me....masa tu nak breakfast @ nasik lemak kukus kat Bertam ni...

sampai je...nasik dah habis so, kena tunggu jap...so, ramai le yg dok tunggu...

tetiba...bila nasik tu dah masak...terus serbu kat kaunter..

yg bengang nye..family paling last sampai yg kalut nak order dulu...

me n hubby mmg geleng kepala jelah tgk manusia yg x de common sense nih..

we all mmg pantang btul...tambah2x dgn tuan kedai yg x de mulut nak ckp

sumthing to the customer...last2x we all blah je dr kedai tuh..

hubby terus blacklist kedai tu....erm...tu baru pasal nak mkn...dah selfish giller...

anyway, just nak share sumthing with the readers..alangkah

bagusnya kalau Malaysian pun mcm nih jugak...:)diharap info

di bawah dapat memberi pengajaran kepada kita...jgn terlalu memntingkan

diri sendiri tanpa menghiraukan orang lain....


1. THE CALM Not a single visual of chest-beating or wild grief. Sorrow itself has been elevated.

2. THE DIGNITY Disciplined queues for water and groceries. Not a rough word or a crude gesture.

3. THE ABILITY The incredible architects, for instance. Buildings swayed but didn’t fall.

4. THE GRACE People bought only what they needed for the present, so everybody could get something.

5. THE ORDER No looting in shops. No honking and no overtaking on the roads. Just understanding.

6. THE SACRIFICE Fifty workers stayed back to pump sea water in the N-reactors. How will they ever be repaid?

7. THE TENDERNESS Restaurants cut prices. An unguarded ATM is left alone. The strong cared for the weak.

8. THE TRAINING The old and the children, everyone knew exactly what to do. And they did just that.

9. THE MEDIA They showed magnificent restraint in the bulletins. No sensationalizing. Only calm reportage.

10. THE CONSCIENCE When the power went off in a store, people put things back on the shelves and left quietly

diorg bleh je beratur tunggu turn dengan penuh kesabaran...


they all ambik cukup utk kegunaan sendiri..x ambik lebih sbb tahu ramai


yg lagi yg memerlukan.....


Sunday, April 3, 2011

Bandung Trip - Day 2 Part 1(Pasar Baru)

salam...N3 kali ni baru nak cite pasal day2 -Bandung trip...tapi nak kena cite part by part pasal byk sgt gambar...and i think byk gak nak diceritakan... memandangkan kitorg pegi bandung 3D2N je...so,ittenary pun tersgt la ketat...pepagi lagi we all ke Pasar Baru pasal kalau pegi waktu pagi.. awal2x..pasal 8.30 diorg dah start...dapat harga pecah telur... so, x nak cite byk kat sini...lets look at the pic which can tell u guys a story...:)

seawal 7.30am kalau x salah...dah turun breakfast... jenuh gak la dok kejut my doter sorang tuh...anyway gambar tu me n my BFF.. not bad la food kat hotel nih...we all siap tapau pastry yg ada kat situ..haha.. penting sbb aktiviti shopping akan memakan masa yg lama..kui2x.. kang kalau lapar bleh makan sambil dok shopping..:)

ni antara menu untuk breakfast kat situ..nice :)

sementara dok tunggu pak supir..sempat la we all bergambar jap kat area cafe...tudung hitam tu my sis...

kat sini la we all stay...nice hotel..me booking apartment 3 bedroom.. book melalui AsiaRoom.com..senang sgt pasal this website x de cancelation fee.. so, kalau x jadik bleh cancel..tapi ada terms la.... mmg selesa sgt la..haha...tu la geng bershopping di bandung...haha.. mcm x caya je pasal berjaya ke bandung tanpa incik hubby....

yang ni yang paling best kat Bandung....drive-thru ATM...kan bagus kalau kat mesia ada ATM cam nih!!x de la kes ragut kat ATM machine....masa nak sampai tu we all punya la kelam kabut nak bukak pintu..sekali pak supir cakap... bukak tingkap nye saja bu...x payah turun...haha...lawak bangat sih..kui2x.. sesape yang x cukup duit.....bg yang pakai Maybank card le..yg lain2x tu x tahu bleh buat ke x...just aktifkan ATM PLUS kat atm machine je...senang kan??? pastu kat Bandung nih..byk gak bank yg ada PLUS nye service...contohnya..Mandiri, Bii bank dll....rate pun ok gak...cumanya sekali withdraw akan charge rm12 la.. so, sekali keluar ambik maksimum terus..duit kita dalam rm800+ je... so, x payah bw duit byk2x sgt..:)

antara koleksi telekung yg dijual di Pasar Baru...kalau x salah utk tekstil di Lantai 1&2...utk koleksi telekung ni di Lantai 3...then kalau nak tengok ready made clothing pegi Lantai 4&5...

memang byk betul telekung cantik2x..kalau nak kain cotton...me pilih cotton...sejuk sket..rege utk sulam tebal bleh dapat dlm RM60-80..mmg cantik sgt... kalau yg kain licin tuh...sulam color2x...dalam RM25 dah bleh dapat.... we x sempat nak jln byk kedai pun pasal nak cepat..pegi 1 kedai..terus pecah telur..kui2x rege pecah telu nih..rege paling murah la...biasanya utk 1st customer diorg la...

ni plak kain sulam baju kebaya n baju kurung moden... cantik2x sangat...kaya untie pasal we all serbu kedai dia je..haha...

ni antara penyibuk kat Pasar Baru nih....diorg akan target bebudak la.. jual air...ramai pulak tuh..ni one of them...kalau x bw air..bleh beli ngan diorg.. tapi mahal sket la.x ingat dah rege brapa....

last photo utk part 1...our pak supir..Iwan from Zafiracar.com.. bleh cari dalam website diorg...me email je utk booking pak supir nih...senang...dia ikut je mana we all pegi..kira bleh jadi bodyguard jugak la...then bleh tulun bw brg yg diborong...kui2x... ok, utk next n3 me akan cite part 2 kat tempat makan plak... see ya..:)

Thursday, March 31, 2011

Bandung Trip -Day 1(Toko 3)

salam...erm..hari ni baru ada time sket nak bercerita pasal

trip ke Bandung last week....kronologinya...book tiket dari thn lepas lagi...

biasa la airasia punya promotion..nak2x yg mmg murah gile...berkurun gak le..

anyway, bertolak 24/3 kol 3.30pm @ LCCT...

so,bertolak dr kepala batas @ lebih kurang kol 4pg kot...haha...

awal gile bangun..ye la...takut sesat kat KL..

and mmg we all sesat pun...me sampai ckp kat my BFF..

kalau kitorg x sempat sampai..ko pegi la Bandung sorang2x...

haha...cuak gile BFF me...erm...punya la dok pusing KL...

last2x sampai gak le kol 11 cam tuh..seb baik lagi..haha...

kol 12.30 cam tu terus ke LCCT...check-in sume..relax sat..

pastu boarding...touchdown kat Bandung rasa2xnya dalam kol 5.30 kot..

erm..kecik je airport dia...tempat kastam kecik je..jenuh gak le dok beratur...

rasanya Vietnamnye airport lagi besar n cantik...anyway, mitos yg mengatakan

beg kita akan diselongkar bagai...hanyalah mitos semata2x..

proses kat kastam went smooth sailing...kui2x..kejap je...

kuar je terus nampak Pak Supir pegang kertas yg ditulis dgn namaku...haha..

terus je kitorg pegi kat pak supir tuh...erm...hujan renyai2x time tuh...

pak supir book drpd Zafiracar.com....

senang ada pak supir nih...x yah susah nak cari teksi ke...ape ke...

sampai airport terus ada org pickup ke hotel....utk trip selama

lebih kurang 2 hari..RM270 (included petrol,parking,tol n sume la..)

oklah..i think picture can tell u a thousands words rite...

so, lets enjoy the pic..:)

ni masa kat LCCT..dok sembang ngan incik Hubby rasanya time nih...


check-in hotel dulu...pastu dah nak start our 1st ittenary...


ni dekat Toko 3 yang femes dgn original Levi's...


memang murah sangat..tapi kalau utk latest design murah dalam rm50-60 je..


yg design lama sket tu la yg murah...bleh dapat dlm rm100 je duit kite...


mmg murah le...


kat sini penuh dgn jeans...mcm2x jenis la....


Amirah yang tengah kebosanan dok menunggu umi and the gang bershopping..


seb baik dia x buat hal sgt...haha..


1st day dah habis IDR1 juta utk levi's..kui2x...we all le customer last sekali...


pastu we all terus balik hotel...rehat tuk the next day plak...

Tuesday, March 29, 2011

Masih Lagi Kepenatan....


Salam..erm..penatnye hari nih...haha..lebih kurang cam polar bear kat atas tuh...

ye lah..dah balik dari Bandung hari Sabtu...

terus balik Kepala Batas...pastu next morning (Ahad)...

balik ke Perlis till Monday...hari Isnin pagi pegi Padang besar...

sambung shopping kat Padang Besar...haha...

anyway, gambar pun x tengok lagi...so, nantilah me upload ye...

jap g ada meeting...pastu kalut nak siapkan SKT dlm HCMS plak..

hari tu x sempat nak habiskan...sape suruh???kan dah kelam kabut jadiknya...haha..

oklah...got to go now...

Wednesday, March 23, 2011

Bercuti Tanpa Incik Hubby????

salam..plan asal bercuti bersama hubby dan anak2x....
ends up..me n Amirah sahaja!!!!kenapa???booking ticket thn lepas...
haha...lama kan??biasa le..air asia promotion....dalam jangkamasa booking
dengan tarikh departure tu....incik hubby telah pun bertukar tempat kerja...
haha....so,kerja hubby bertambah sibuk yang menyebabkan incik hubby
enggak boleh bercuti semasa tarikh berholiday....so, terpaksa la si isteri
dan si anak dara sahaja yang berholiday....seb baik book sekali dgn my sis..
kalau x...besar kemungkinan...burn jelah ticket tuh...ermm...
awal2x booking dulu punya la plan nak celebrate my besday
kat tpt holiday nih...and of course le book pada tarikh me punya besday...bile tuh???
haha..24 Mac 2011...erm...cepat betul masa berlalu....angka dah bertambah...
tapi peduli apa dengan angka yang semakin bertambah!!!asalkan jiwa masih muda..kui2x...
last2x celebrate la ngan my sis n my BFF yg i paksa ikut gak holiday i nih...
haha....erm...nak holiday kat mana nih???guess????
haha,....mana lagi kalau x ke Paris van Java...tempat menghabiskan duit...kui2x


sebagai persiapan...semalam dah pegi aktifkan penggunaan kad ATM PLUS..
kat Maybank..so, next time nak berjalan senang sket...boleh buat pengeluaran worldwide..
ni pun tahu masa dok google tips berbelanja di Bandung...kalau x cukup duit..
bleh withdraw kat ATM machine diorg yg ada PLUS...
senangkan???dah tukar duit???ermm....hari ni baru kakak nak pegi
tukar....erm..baju x pack lagi...tips: x yah bawak byk2x..
2-3 helai dah..kang beli je kat sana..haha...
oklah..doakan me n family selamat pergi dan pulang ye :)

Tuesday, March 15, 2011

The International Conference On Early Childhood and Special Education (ICECSE) 2011

Panjangnya tajuk N3 hari nih...it's about an international conference..
so, sesape yang berminat nak
attend this conference and nak tahu lebih lanjut
bleh KLIK HERE
me mcm interested nak attend...tgk schedule hubby mcm ok...
fee pun ok..x mahal...me mmg interested kalau bab2x
early education....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...