Please Click Here!!!TQ

Showing posts with label Bandung. Show all posts
Showing posts with label Bandung. Show all posts

Thursday, April 7, 2011

Last Day @ Bandung....

salam...haihh..x abih2x lagi cite pasal kat Bandung...hehe...

ok,ni last part pasal shopping kat Bandung....hari ke-3 adalah our last day

@ Bandung..so,mlm tu dah pack siap2x pasal plan pagi esoknya nak

pegi Pasar Baru jap...then kalau sempat nak tambah visit ke FO..

pastu terus lunch...tapi masa dah suntuk..last2x we all sempat pegi

PB je then pegi lunch pastu pegi beli Amanda Brownies...

memang best brownies ni..ada bermacam2x jenis..brownies cookies pun sedap!!!

pastu..Pak Supir terus hantar we alll ke airport...

dah habis citer pasal Bandung....jom layan gambar...


Amirah dah bosan :)



sedang menunggu sorang ahli dok nego apa ntah...:) di Amanda Brownies...borong segala jenis brownies yg ada kat sini...
ni Karamba Restaurant utk lunch...x sedap sgt and mahal..haha...

not recommended..

we all cari spot yg bleh duduk...selesa sket...


gamabr makanan x sempat nak ambik pasal nak cepat....



rasanya barang we all x le banyak sgt pun...ni kat airport...

lupa nak bgtau...lepas check-in each passanger kena bayar tax

kat imigration diorg IDR75,000. so, make sure sediakan duit yg cukup ye..

jgn habiskan semua duit rupiah...kalau pegi 1 group..collect utk 1 group la

senang..we all mmg dah put aside duit yang nak dipakai kat airport tu..:)



sempat lagi ambik gambar sebelum masuk dalam Airasia....









THE END

Wednesday, April 6, 2011

Bandung Trip - Day 2 Part III(Rumah Mode)

salam..nak sambung lagi cerita pasal Bandung...part III nih nak cite pasal


jalan kat Factory Outlet...x banyak yg kitorg pegi pasal dah tak sempat..


suntuk sgt masa kitorg...kualiti kat FO Bandung not bad la...me rasa lagi high quality


compare kat Mesia...pattern baju pun lagi menarik...even utk kids pun...mmg


cheaper than Mesia...kalau takat tunic Espirit kat sana dalam RM30+...


byk gak brand kat FO ni...Espirit, Minimal, A/E dll.....


and branded kids clothings pun dalam RM10-RM30 mmg bleh dapat


design yang cantik sangat...brand yg banyak..Gap, next, oshkosh dll....mmg borong


sakan la kat FO nih...lanskap kat FO ni pun cantik2x...best arr...dan kebanyakan


FO akan ada their own cafe...so, kalau hubby malas nak jalan2x kat dalam..


bleh la lepak kat cafe...convinient gak le...ok, x nak citer banyak2x...


jom layan gambar yang x berapa cantik...pakai digital camera je...hubby arr...x kasi


pinjam Canon 60d...takut hilang..kang sape nak ganti...huhu....


1st FO yang kitorg sampai..RUmah Mode...kat sini baju budak x le byk sgt..


adult byk le.... time dok berjalan nak masuk ke Rumah Mode..nice lanskap.. dah habis shopping..tgk le...masing2x dengan hasil penyopingan yang ganas sekali...haha....masing2x dengan paper beg...kui2x


ni kat dalam Rumah Mode..kat dalam pun cantik..:)




ni kat Heritage kot kalau x salah...dah tak sempat nak amik gambar kat luar..



Pak supir parking kat The Summit..pastu jalan kaki je pegi Heritage tu..



kiranya 3 FO je yg we all sempat pegi...heritage n summit byk gak kids clothing..



ni benda menarik yg we all nampak kat Bandung..sport rim kat tepi jalan je..



x payah ada kedai pun...haha..



ni lagi satu..bertudung tapi berskirt...lawak sangat..


rasanya kalau they all berdiri x nampak kot...pasal stokin panjang...haha...

Monday, April 4, 2011

Bandung Trip - Day 2 Part II(Sangkuriang Restaurant)

salam...as promised...nak cite pasal makan plak... masa 1st day sampai x sempat nak amik gambar..we all mkn kat Restoran Simpang Raya..Pak Supir yg bwkan...pasal dah lambat..byk restoran yg dah tutup..shopping Levi's sampai x perasan dah lambat..haha.. anyway, jom tgk gambar i'll tell u guys the story..:)

lepas habis shopping kat Pasar Baru..we all dah kelaparan.. so,ajak Pak Supir bw pegi makan makanan sunda... so, Iwan bwk we all mkn kat Restoran Sangkuriang.....mcm pelik je nama dia..

x sah kalau x ambik gambar kan??ye la bukan selalu nak visit Bandung pun.. kalau u all perasan cam ada org jual kat tepi jalan masuk restoran... diorg nih jual gift kat sini...rege mahal sket la...

amirah dok kusyuk nak makan..haha...lapor dah anak nih...

ni menu paling special kat tempat nih...ikan bakar gurame... dia letak dalam bekas sizzling..sampai je...tuang sambal kicap kat atas dia.. berasap tu...kui2x..mmg sedap la ikan nih...

ni la antara menu yg kitorg order....sedap bangat bu!!

sup ikan gurame..recommended..yummylicious!!!

gamabr pinggan licin..haha..sume dah kebulur sangat... ikan pun tinggal tulang ja...

ni la rupa sambal belacan makanan sunda..sedap gak... rasa len la sket... so, sume yang kitorg makan kat situ sedap2x belaka.. utk 4 org makan lebih kurang rm80 je duit kita...murah la jugak... lepas habis makan terus gerak ke Rumah Mode... nanti part III me ceritakan k???

Sunday, April 3, 2011

Bandung Trip - Day 2 Part 1(Pasar Baru)

salam...N3 kali ni baru nak cite pasal day2 -Bandung trip...tapi nak kena cite part by part pasal byk sgt gambar...and i think byk gak nak diceritakan... memandangkan kitorg pegi bandung 3D2N je...so,ittenary pun tersgt la ketat...pepagi lagi we all ke Pasar Baru pasal kalau pegi waktu pagi.. awal2x..pasal 8.30 diorg dah start...dapat harga pecah telur... so, x nak cite byk kat sini...lets look at the pic which can tell u guys a story...:)

seawal 7.30am kalau x salah...dah turun breakfast... jenuh gak la dok kejut my doter sorang tuh...anyway gambar tu me n my BFF.. not bad la food kat hotel nih...we all siap tapau pastry yg ada kat situ..haha.. penting sbb aktiviti shopping akan memakan masa yg lama..kui2x.. kang kalau lapar bleh makan sambil dok shopping..:)

ni antara menu untuk breakfast kat situ..nice :)

sementara dok tunggu pak supir..sempat la we all bergambar jap kat area cafe...tudung hitam tu my sis...

kat sini la we all stay...nice hotel..me booking apartment 3 bedroom.. book melalui AsiaRoom.com..senang sgt pasal this website x de cancelation fee.. so, kalau x jadik bleh cancel..tapi ada terms la.... mmg selesa sgt la..haha...tu la geng bershopping di bandung...haha.. mcm x caya je pasal berjaya ke bandung tanpa incik hubby....

yang ni yang paling best kat Bandung....drive-thru ATM...kan bagus kalau kat mesia ada ATM cam nih!!x de la kes ragut kat ATM machine....masa nak sampai tu we all punya la kelam kabut nak bukak pintu..sekali pak supir cakap... bukak tingkap nye saja bu...x payah turun...haha...lawak bangat sih..kui2x.. sesape yang x cukup duit.....bg yang pakai Maybank card le..yg lain2x tu x tahu bleh buat ke x...just aktifkan ATM PLUS kat atm machine je...senang kan??? pastu kat Bandung nih..byk gak bank yg ada PLUS nye service...contohnya..Mandiri, Bii bank dll....rate pun ok gak...cumanya sekali withdraw akan charge rm12 la.. so, sekali keluar ambik maksimum terus..duit kita dalam rm800+ je... so, x payah bw duit byk2x sgt..:)

antara koleksi telekung yg dijual di Pasar Baru...kalau x salah utk tekstil di Lantai 1&2...utk koleksi telekung ni di Lantai 3...then kalau nak tengok ready made clothing pegi Lantai 4&5...

memang byk betul telekung cantik2x..kalau nak kain cotton...me pilih cotton...sejuk sket..rege utk sulam tebal bleh dapat dlm RM60-80..mmg cantik sgt... kalau yg kain licin tuh...sulam color2x...dalam RM25 dah bleh dapat.... we x sempat nak jln byk kedai pun pasal nak cepat..pegi 1 kedai..terus pecah telur..kui2x rege pecah telu nih..rege paling murah la...biasanya utk 1st customer diorg la...

ni plak kain sulam baju kebaya n baju kurung moden... cantik2x sangat...kaya untie pasal we all serbu kedai dia je..haha...

ni antara penyibuk kat Pasar Baru nih....diorg akan target bebudak la.. jual air...ramai pulak tuh..ni one of them...kalau x bw air..bleh beli ngan diorg.. tapi mahal sket la.x ingat dah rege brapa....

last photo utk part 1...our pak supir..Iwan from Zafiracar.com.. bleh cari dalam website diorg...me email je utk booking pak supir nih...senang...dia ikut je mana we all pegi..kira bleh jadi bodyguard jugak la...then bleh tulun bw brg yg diborong...kui2x... ok, utk next n3 me akan cite part 2 kat tempat makan plak... see ya..:)

Thursday, March 31, 2011

Bandung Trip -Day 1(Toko 3)

salam...erm..hari ni baru ada time sket nak bercerita pasal

trip ke Bandung last week....kronologinya...book tiket dari thn lepas lagi...

biasa la airasia punya promotion..nak2x yg mmg murah gile...berkurun gak le..

anyway, bertolak 24/3 kol 3.30pm @ LCCT...

so,bertolak dr kepala batas @ lebih kurang kol 4pg kot...haha...

awal gile bangun..ye la...takut sesat kat KL..

and mmg we all sesat pun...me sampai ckp kat my BFF..

kalau kitorg x sempat sampai..ko pegi la Bandung sorang2x...

haha...cuak gile BFF me...erm...punya la dok pusing KL...

last2x sampai gak le kol 11 cam tuh..seb baik lagi..haha...

kol 12.30 cam tu terus ke LCCT...check-in sume..relax sat..

pastu boarding...touchdown kat Bandung rasa2xnya dalam kol 5.30 kot..

erm..kecik je airport dia...tempat kastam kecik je..jenuh gak le dok beratur...

rasanya Vietnamnye airport lagi besar n cantik...anyway, mitos yg mengatakan

beg kita akan diselongkar bagai...hanyalah mitos semata2x..

proses kat kastam went smooth sailing...kui2x..kejap je...

kuar je terus nampak Pak Supir pegang kertas yg ditulis dgn namaku...haha..

terus je kitorg pegi kat pak supir tuh...erm...hujan renyai2x time tuh...

pak supir book drpd Zafiracar.com....

senang ada pak supir nih...x yah susah nak cari teksi ke...ape ke...

sampai airport terus ada org pickup ke hotel....utk trip selama

lebih kurang 2 hari..RM270 (included petrol,parking,tol n sume la..)

oklah..i think picture can tell u a thousands words rite...

so, lets enjoy the pic..:)

ni masa kat LCCT..dok sembang ngan incik Hubby rasanya time nih...


check-in hotel dulu...pastu dah nak start our 1st ittenary...


ni dekat Toko 3 yang femes dgn original Levi's...


memang murah sangat..tapi kalau utk latest design murah dalam rm50-60 je..


yg design lama sket tu la yg murah...bleh dapat dlm rm100 je duit kite...


mmg murah le...


kat sini penuh dgn jeans...mcm2x jenis la....


Amirah yang tengah kebosanan dok menunggu umi and the gang bershopping..


seb baik dia x buat hal sgt...haha..


1st day dah habis IDR1 juta utk levi's..kui2x...we all le customer last sekali...


pastu we all terus balik hotel...rehat tuk the next day plak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...