Please Click Here!!!TQ

Showing posts with label life. Show all posts
Showing posts with label life. Show all posts

Sunday, May 8, 2011

The Sleeping Beauty....


the sleeping beauty....suke tgk my kids tido..tapi nape gambar

Amirah je???mana Zafri??haha...pasal mata adiknya terbuka luas!!!kakak

dah lelap..adik dok main lagi...umi pun dah

macam nak terlelap...haha...

minggu yang agak membusankan!!!why???pasal

si suami bekerja di hari minggu....tinggal le si ibu dan anak2x di rumah...

haha...mlm kang baru bleh kuar..tu pun kalau abah diorg larat..


Amirah slept with my teddy bear...erm..rasanya bear tuh dah berumur 8thn..


lagi tua drpd umur Amirah..yelah..pasal bear tu wujud sebelum


Amirah wujud lagi...kui2x..





Wednesday, May 4, 2011

Bersenang-lenang di hari Rabu....




selamat pagi semua...hari ni me cuti...kenapa cuti???

pasal hubby offday hari nih...saja je nak kacau dia..haha..

so,pepagi lagi dah soh hubby g hantar

Zafri...Amirah x pegi kindie hari nih..plan tu nak pegi cinema..

tapi bila check dlm website GSC...show x best le plak :(..

then,lepas hubby balik, ajak pegi bf makan nasi kerabu...sedap!!!

haiiihhh!!!dah le masuk kelas pengurusan berat badan...

tapi diet x jaga!!!anyway, hari ni je langgar peraturan..kui2x

maaf ye puan dietitian!!!oklah...nak kemas umah!!

rumah ni dah macam tongkang pecah!!kang kalau rajin nak buat cookies..





cute tak chipmunk nih???haha....



gambar yang x de kaitan langsung dgn n3 hari nih...

Thursday, February 10, 2011

Start My Day With Oats.....:)

macam best je tgk n3 this morning...
actually, dah lama dok target nak start my breakfast with oats..
tapi selalu x jadi...today...with my high motivation...
pepagi lagi i masukkan oats dalam tuppaware...then amik 3 in 1 drinks..
tapi lupa plak 1 benda...low fat fresh milk lak x bw...
erm..x pe..kang bleh beli dkt kedai runcit....
so, pagi nih....kuar awal hantar the kids..
sampai office kol 8.05am...then start breakfast with oats..
yummy...i x leh mkn oat buat bubur..hubby bleh..
kalau masukkan dlm drink...ok..bleh makan..:)
so, hopefully bleh amalkan everyday le mkn oats nih...
kat umah pun sometime malas nak dinner...
i hentam oats je...Zafri pun suka makan...haha..senang..
anak beranak diet..kui2x...klah..
gtg..bye....

Monday, February 7, 2011

Jalan2x Cari Baby..:)

Jalan2x cari bb?hehe....actually, it was on
last Friday...hubby nak jumpa dgn his customer @ Penang Island regarding
their wedding photoshoot..so, alang2x nak jenjalan kat sana...
we went out early...lgpun x tenggok lagi bb ayu...
Ayu nih doter of Amirah's ex bbsitter...hari tu visited her @ LWEH..
tapi time tu diorg x view ler plak her bb...
so, hari Jumaat tu pegi umah bbsitter tu dulu...
here's the photos of the baby girl...


time sampai tuh dia tengah dok tido...
nampakkan ruam kat muka dia...sian sgt...skrg kan tgh dok panas...

bila dah jaga...ha..apa lagi...of course le nak pegang bb nih..
cute sgt...

time nih dia x jaga lagi..ingatkan dah x leh nak amik gambar
me dok pegang bb nih le....tu pasal soh hubby ambik je gambar
me dok tgk bb...kui2x

look at her eyes!!pretty huh???

saje je nak letak gambar Zafri dok tido lena atas bouncer bb
Shami...forgot to mention her name...syami(nama panggilan..
nama penuh x ingat le..kui2x)..sampai umah diorg..Zafri lak tido...
tumpang jab tido atas bouncer bb...haha...

Wednesday, February 2, 2011

Happy Chinese New Year 2011

untuk semua kawan2x yang menyambut CNY...
'Selamat Menyambut Tahun Baru Cina'
tahun ni tahun arnab...x tahu le apa maknenya
bagi kaum Cina....x berkesempatan nak bertanya dgn rakan2x lain..kui2x..
anyway, untuk kawan2x yang berholiday sakan...
have a safe journey...berhati2x di jalan raya....me have to
go to Kuala Kangsar esok...attend wedding ceremony..
and hubby lak jadi main photographer...so, ok ler....
malam ni......my brother from JB singgah...overnite kat umah...
esok terus balik Perlis...we all x leh balik lg le
pasal ada tugas yang menanti hubby kesayangan..haha...
so, gtg now...bye allss......

Sunday, January 30, 2011

HM PanCake For Sunday's Breakfast....

Home made pancake??wah sodapnye..kui2x..
anyway, semalam dah try buat setelah sekian lama x buat pancake...
resepi dah hilang..pastu try ambik dlm allrecipes..
tapi x tau le apa yg x kene...jadi lempeng le plak...
anyway, hari ni dah jumpe balik buku resepi...
so, apa lagik...pembantu pun sibuk gak....tamabh2x smlm
dalam Agent OSO ada pasal 3 step to make pancake..
lagi la menyibuk...anyway,best gak ajar dia (amirah)...

so, that was the pancake for breakfast..haha...post gambar nih
dalam FB..ada kawan ckp...nak tayang pancake ke ur tea set...haha...
1st intention mmg nak tayang pancake i pun...
kui2x..anway, tea set tuh vantage je pun...x mahal mana pun...
kui2x...pancake tu i siram je dgn maple syrup..originally form
canada..hubby's friend..Midori yg bagi gift b'4 she went back
to Canada..mmg best sgt maple syrup tu...x sama dgn kat hotel pun...

Aksi Amirah memakan pancake...she said..'erm..delicious mummy!!gud job!!
ayat2x nih macam pernah ku dengar...erm...Agent OSO..haha...

tgk la...dgn pampers x bukak lagi..
umi pun plak nak soh dia bukak pampers sblm ambik gambar..
kui2x

skrg nih dah mmg nak jadik anak dara dah nih...
sibuk je nak basuh pinggan...dah habis dlm sinki..
pinggan yg dah basuh pun dia nak basuh lagi..
last2x umi ckp...dah le Amirah..kang abis le sabun umi tuh..haha...

Zafri tgh tido skrg..time ni le yg bleh nak berbloging..
kalau x jgn harap le...abah die keje ari nih...
buhsan gak...x gi mana2x...oklah...see ya...

Thursday, January 27, 2011

BenCi Betul OraNg Yg X MeNePati JanJi!!!!!!

pagi2x dah geram...sigh....bleh naik pressure pagi nih...haha...cute x muka
bb tuh...mcm nih la rasanya muka i...tapi muka x de la
cute mcm tuh..haha....nak cite pasal org x menepati janji nih!!!!
i book cake dgn sorang bakers nih...kawan yg recommend...
actually, nak celebrate Amirah's belated besday @ her kindie...
Janji hari Rabu mlm..so after lunch i called her to remind...
and she tought the booking was on thursday...i mmg sure giller hari Rabu
pasal awal2x lagi i dah arranged dgn Amirah's teacher....the event will be
on Thursday..then she said,ok..may be miscommunication...fine!!i bleh accept lg...
so, dia ckp 2morrow morning @ 8am she'll deliver the cake..
will meet @ SR...pagi tadi i punya kelam kabut siapkan the kids...
sbb by 7.50am cam tu dah nak kena keluar....i arrived there @ SR
tepat2x 8am...ermm...x de sesape pun...i sms her...told her i already @SR..
no reply...waiting for her ..ermm..10min...x sampai pun lagi..
tetiba je..dia called..lega gak la..ingat dah sampai...
tetiba dia ckp...'nora, sorry i pening sket pagi nih...i deliver @ 9am bleh???
arrghhh!!geram gile i time tuh..tapi luckily for her....i x pandai nak marah org...
i still give her a chance...dok ingat tadi...mmg regret btul order dgn minah nih!!
menyusahkan jee...baik i beli ngan SR je...senang..sedap pun sedap...
tetapi, memandangkan 1st intention i nak tolong org kita...
i try le book dgn dia...ermm...all the way back to send Zafri n went to my off....
my geram sgt2x....ye la kalau dah pening tuh...
sms le awal2x..x de la i dok tercongok kat depan SR...
geram btul la dgn org yg x ambik berat dgn promise nih!!!

Monday, January 3, 2011

Selamat Tahun Baru 2011


Selamat Tahun Baru 2011!!!hope it's not too late to wish all
the readers...happy new year....
u guys must have ur own mission...target...resolution....or whatever u wanna called it...
erm...how time flies...this year..my age is increasing...well...it's just a number...
haha...Amirah will turn 4yrs this coming 24th January...we don't plan
anything yet on how to celebrate her besday....
so,what is my new year resolution????
1st thing is...my shopping activities..kui2x...teramatlah perlu dikurangkan...
so, bleh save duit lebih....then bleh pegi jalan2x ngan my other half n the kids...
2nd is....my weight.....keep increasing..so, i need to take care of my diet
and my hubby too....no more dinner after 8pm!!!not to forget...
i'm going to joint AMDI Fitness Lab...same goes to hubby...
abih keje je...terus masuk gim...1hr cukup kot...x bleh lelama
sebab nak kene pegi ambik zafri kat nursery plak...
3rd is...my saving...i want to save as many as i can...luckily we've made the
decision to move here in Bertam...so, i can save on my tol+fuel...
tempat keje 5 min je from my house...oh...it's so heaven!!!
erm..tu je lah my new year resolution..x nak byk2x...kang x tercapai pung!!
so, hope everything goes smooth sailing for this new year...2011

Tuesday, December 28, 2010

Dah Nak Pindah.....



nak pindah????kenapa nak pindah plak nih???
kui2x...actually it's been 3yrs+++ i dok travel crossed the bridge..Penang Bridge la...
pegi keja...b'4 hubby kat Bayan Lepas and i'm working @ Kepala Batas...
so, sorang jelah dok travel...but since hubby dah keja kat Kulim Hi Tech....
already 3-4mths if i'm not mistaken....both of us travel...
so, expenses for travelling to workplace is increasing.....tol + oil = almost RM1K...
it's such a waste kan???thta's why we need to move from penang island to the mainland...:)

at first mcm malas nak pindah pasal kat Bertam,Kepala Batas nih consider as a quiet place la...
kalau kat Penang tuh...anytime, anywhere....nak makan ke...nak shopping ke....sume dekat...
5 min. je dah sampai...tapi, bila fikir pembaziran yang telah berlaku selama few months...
haha....kena la fikir panjang kan....demi anak2x terchenta...kui2x...

bila pindah tempat baru nih......tempat keje, nursery n kindergarten dekat je
ngan umah...so, x yah le susah2x nak kejutkan Amirah awal2x sgt nak mandi....
sian anak umi...awal2x dah bangun nak kena mandi pegi sekolah...erm lepas nih...
x yah le bangun awal sgt....pasal dah dekat....

anyway, esok hari Rabu baru nak pegi cuci umah tuh...actually tuan umah ckp
bibik dia dah cuci.....tapi i x puas hati gak...pasal nampak cam tak cuci sgt....
so, esok me n hubby.....pegi cuci umah...and hari tu gak le nak pasang langsir...
drill mana yang patut...haha...hari khamis petang dah nak pindah.....

skrg nih kat umah mmg mcm tongkang pecah....serabut gak nengok lelama...pasal bersepah.....
lepas nih...kondo tu mmg nak disewakan....tapi may be lambat sket....
sementara x sewa tu...may be akan jadik weekend house le....oklah...
kang tulis bebanyak...buhsan lak u alls nak baca kan...haha....


Tuesday, December 7, 2010

Salam Maal Hijrah 1432H



Salam Maal Hijrah dan Salam Tahun Baru
buat semua kawan2x.....semoga tahun baru ini
kita semua dimurahkan rezeki...insyaallah...


Thursday, December 2, 2010

Mr.Hubby Admitted At Pantai Mutiara..:(

Assalamualaikum....
erm....cane bleh admitted nih???anyway...hubby dok sakit
@ his left waist since dekat Tampin masa p ambik my PIL
balik Mekah...terkejut gak masa dia tetiba sakit..
x leh nak gerak langsung.....i mmg suspect kidney stone...
tapi bila tanya kencing sakit ke x...dia ckp x sakit..then pegi GP pun...
dia just bagi pain killer...and ckp...salah urat je nih....
ermm...balik Penang...pegi lagi GP...sbb still dok on off sakit...
smlm dia off day..dah suruh pegi hospital buat check-up..
tapi x pegi pasal dah ok katanya....
then, smlm time balik drpd ambik Zafri....nak pegi dinner...
tetibe je dekat t.light dia rasa sakit balik....erm terus le pegi
pantai hosp......doc amik sample urine..test..ada blood..and of course ler....
KIDNEY STONE...adus...seb baik la hari Rabu mmg ada klinik
Urology...specialist scan...mmg confirm..kidney stone...
and his kidney already swollen ...padan la sakit smcm je...
so, this morning...he had admitted...and petang nih doctor akan buang
stone tuh...hopefull everything goes smooth sailing.....insyaallah...

Sunday, November 28, 2010

Dah Dapat Rumah Sewa..Yeay!!!

Yess!!dah dapat rumah untuk disewa....
mesti kawan2x tertanya2x kan ....kenapa nak sewa rumah....
actually...sebelum nih...hanya saya seorg saja yang travel everyday...
pastu crossed the Penang Bridge everyday....ok la...
but,hubby got his new job at Kulim Hi-tech...almost 2 month...
both of us travel..and it cost us almost rm1000+ just for tol+oil..
arghh...byk tuh...rugi arr...time i sorang je dok travel...ok le..
memang x nak pindah pegi mainland...
pasal dah terbiasa dok kat Penang nih...ye la..kat Penang nih...
bebila masa bleh keluar jenjalan kalau bosan dok kat umah...
5min dah sampai queensbay..tempat makan pun byk...
haha...rasa cam mati kutu le plak dok kat Bertam tuh..kui2x(jgn mare ye org Bertam)
last2x...kena pindah gak...for good!!
lagipun kat Penang nih dok kondo..so,safety mmg terjamin sebab ada
security guard..nak duduk landed house nih..tu la
risikonye...at 1st hubby soh cari gated house...
kat Bertam tu rasanya gated house kat bertam perdana je kot...
lgpun kalau nak sewa mesti mahalnye...
erm..tawakal jelah..insyaallah...hubby keje shift...
time shift malam le yang takut sket...
actually,lama gak dok cari rumah sewa nih...
then hubby advertise dlm mudah..terus owner tu call hubby..
then pegi tengok hari sabtu hari tu....sume ok...
yang penting ada kitchen cabinet..tu je...
terus hubby bg duit booking...seb baik le owner pun cam
senang kira je...he allowed us to move in slowly during Dec nanti..
ok le....friday bleh p cuci sket2x and angkat barang masuk sket2x..
main reason x nak pindah pun pasal nak kena
pack barang le...dah le brg punya la byk..nak2x kondo nih
plan nak disewakan..kalau x jenuh gak le...
monthly instalment nak kena bayar...sewa umah pun
nak kena bayar..mak aii....erm...hopefully, everything goes smooth sailing...
erm...Amirah will lose her BFF Yashnia...dah x leh
nak main sama2x....swimming pun x bleh dah...
i pun dah x leh nak sembang2x ngan mak2x arab dah lepas nih..
kalau kat kondo nih..petang2x bawa amirah n zafri main kat bawah..
so, sambil dok tgk diorg main....time tu la bleh menyembang...
sedih gak nak tinggalkan kondo nih...
hehe...emotional le plak......oklah....stop kat
sini dulu....bye..

Monday, November 22, 2010

sibuk!sibuk!arghhhhhhhhhhhh.....

salam...haha...dah tahu sibuk...tapi nak berblog gak!!!
hurm...anyway, bg i blog nih pun salah satu tempat nak melepas tension....
hari ni nak kena siapkan banyak benda...
sebab???esok nak cuti!!!PIL balik mekah hari Rabu ni...
diorg sampai awal pagi..so, nak kena ada kat KL by esok la...
erm...my BFF's house le jadik mangsa...haha....harap2x hang x le jemu
tengok kami 4 beranak melepak kat umah hang ye yat!!!kui2x...
hari khamis pulak ada kenduri kesyukuran diorg buat...
so..oklah...nak sambung buat keje lak...:)

Friday, November 19, 2010

My 1sT GrAnDsOn.....

salam pagi Jumaat ye.....as i promised in my previous n3...
u can refer it here
i'll put some photos of my 1st grandson....
hehe...muda2x dah jadi nenek....my kids plak...
dah jadi untie n uncle...kui2x...
so, here i prensented my 1st grandson....Adam Rifqi....
maaf ye sebab lambat announce...anyway, Adam ni anak kepada
my niece..Nur Jannah.....anak sulung my 1st sis..haha...
jangan fenin ye....
tengok la baby skrg nih...kecik2x dah pandai tengok camera....


Adam tengah lapar skrg nih...tengok la..dok menyondol nenen...haha...






Friday, October 22, 2010

AwAl2x PaGi DaH BeNgAnG!!!!!

Pagi2x lagi dah bengang!!!eiii...memang geram sangat!!!

orang lain punya pasal....kita yang kena marah!!!Minah sorang tu memang nak

cekik ngan i la....eiiiiiiiiiii...geramnya!!!!!

mmg dah nak bertukar jadi manusia hijau dah nih!!!!

Sunday, October 17, 2010

SuNdAy MoRnInG@TaMaN BeLiA

Kat Penang nih,....dah tak tau dah nak p mana kalau weekend...
paling2x malas..bawak bebudak pegi Taman Belia.....
kalau x..kena la keluar penang kalau rajin ler..haha...kalau cuti panjang bleh le...
tak pun hari sabtu ke...ok la...hari sabtu ritu hubby byk le pulak programme ...
amik gambar konvo le...pastu intervew la...
i ngan anak2x dok la diam2x kat umah...tunggu hubby balik petang tuh...

anyway, pasal hari ahad nih...memula cam malas nak kuar...
tapi kesian le pulak kat Amirah....so, we all pun pegi la Taman Belia...
selain dapat main, amirah suka tengok monkey kat situ...mmg banyak
sebab dekat ngan kawasan hutan....

dah puas main...tiba le masa utk balik....kui2x..on d way balik hubby nak singgah kat kedai camera kat Komtar...tapi tutup le pulak...on d way nak balik tuh....nampak kedai makan Nasi Padang Minang,Transfer Road...erm..apa lagi...actually since habis housemanship dulu dah x pernah pegi dah kedai nasi padanag nih..kiranya this was my 1st time le jejak kaki kat situ since 2003...wah lamanya...dekat 7 thn gak le...rindunye la ngan kawan2x dulu....nasi padang kat situ memang best...tapi mahal sket la....3 org makan pun dah RM24...haha..tapi hubby cakap....seb baik sedap..kirenya worth to pay....

erm......enjoy the photos....

me with Zafri...ermm...nampak sangat kegemukanku di bahagian lengan...kui2x..

tengok le gelagat Amirah...she luvs the swing very much.....benda wajib dia main kalau datang sini....






haha...suke sangat tengok gambar2x nih...different face expression from Zafri...cute kan???macam budak dah besar...tapi x leh nak jalan lagik...hidung berkerut tuh memang fav. dia kalau dia excited sangat...suke buat muke cam tu...









ni lagi lawak...nampak kan lembu penuh kat atas jalan tuh...nih on d way nak p Gurney...sapa punya lembu ntah...tetiba ja lintas jalan...

Thursday, October 14, 2010

SuKa BaCa BuKu???

salam.....sape suka baca buku nih????hahaha...
actually, i really luv reading....about anything....but....
after having 2 kids....the hobby almost gone.....gone with the wind...kui2x...
alasan ke????ntah le...nak baca majalah impiana pun x sempat...boleh nak baca...
tapi kena tunggu sikecik tido dulu....but normally when he's sleeping....ermmm....i pun tido
gak....haha...pasal???letih kan..balik keje....so, nak baca pun may be weekend la...

tapi yang bestnya.....i'll try my best to read for my kids esp. amirah before she sleep....
kekadang tu.....buat je cite sendiri..haha....

anyway, kat bawah ni ada gambar Zafri playing with the old softbook...Amirah punya la....at the age of 1 yr...he'll give attention to what i've read for him already......but, just for a few minutes only.. standard arr bebudak kan......sekejap je diorg pay attention...pastu mesti nak buat
benda lain....oklah....nak kena tidokan Amirah...kang lambat sangat
jenuh la nak kejut mandi pegi kindie....kang umi dia sekali lambat
masuk keje.....kalau tido awal...senang sket bangun.....so, gud nite n sweet dream....




Tuesday, October 12, 2010

GuIdE To A BeTTeR LiFe.....

Salam sume...
just want to share with u guys about 1 cancer patient who died of pancreatic cancer in 2008...i got this through my email...but actually, i've watched Oprah about his story before...fighting with the cancer and help the patient to cope with cancer....



In a letter to his wife Jai and his children, Dylan, Logan, and Chloe, he wrote this beautiful "guide to a better life" for his wife and children to follow.
May you be blessed by his insight.


POINTS ON HOW TO IMPROVE YOUR LIFE

Personality:
1. Don't compare your life to others'. You have no idea what their journey is all about.
2. Don't have negative thoughts of things you cannot control. Instead invest your energy in the positive present moment
3. Don't over do; keep your limits
4. Don't take yourself so seriously; no one else does
5. Don't waste your precious energy on gossip
6. Dream more while you are awake
7. Envy is a waste of time. You already have all you need..
8. Forget issues of the past. Don't remind your partner of his/her mistakes of the past. That will ruin your present happiness.
9. Life is too short to waste time hating anyone. Don't hate others.
10. Make peace with your past so it won't spoil the present
11. No one is in charge of your happiness except you
12. Realize that life is a school and you are here to learn.
Problems are simply part of the curriculum that appear and fade away like algebra class but the lessons you learn will last a lifetime.
13. Smile and laugh more
14. You don't have to win every argument. Agree to disagree.

Community:
15. Call your family often
16. Each day give something good to others
17. Forgive everyone for everything
18. Spend time with people over the age of 70 & under the age of 6
19. Try to make at least three people smile each day
20. What other people think of you is none of your business
21. Your job will not take care of you when you are sick. Your family and friends will. Stay in touch.

Life:
22. Put GOD first in anything and everything that you think, say and do.
23. GOD heals everything
24. Do the right things
25. However good or bad a situation is, it will change
26. No matter how you feel, get up, dress up and show up
27. The best is yet to come
28. Get rid of anything that isn't useful, beautiful or joyful
29. When you awake alive in the morning, thank GOD for it
30. If you know GOD you will always be happy. So, be happy.

While you practice all of the above, share this knowledge with the people you love, people you school with,people you play with, people you work with and people you live with.
Not only will it enrich YOUR life, but also that of those around you.

Monday, October 11, 2010

10.10.10....imPiAn MeReKa TeRcApaI.....AlhaMdULILLaH

Salam semua....erm....wekend ari tu balik Tampin....
ye la...kalau tgk tajuk n3 kali nih...10.10.10 ...it's about my PIL's
dream...pilgrimage..alhamdulillah.....tercapai gak impian mereka nak mengerjakan haji di tanah suci....
kitorg gerak ke Tampin lepas hubby balik keja petang Jumaat....tahu2x jelah....Penang bridge cane kalau hari Jumaat...esp. yang nak ke mainland...jam teruk sgt....lama gak la nak boleh keluar dari bridge tuh...

yang bestnya trip kali nih.....time isi minyak kat R&R juru..terserempak
ngan officemate....leen ngan hubby dia...pump sebelah2x ja....pastu ingatkan abis kat situ...
pastu stop kat R&R sungai perak ke...kalau x salah.....dah lapo...nak makan nasik..
duduk je...tgk2x je meja diorg kat depan kitaorg je...haha...lawak btul...
pastu jumpa plak sorang lagi staff tpt keje i...syafa.... dok tunggu sorang lagi kawan nak
konvoi g Kl ada kelas esok pagi.....sempat la borak kejap ngan diorg.......
sampai ke Tampin dalam kol 1.30pg....nurul amirah ngan umar zafri dah lelap dah time...
tapi si zafri nih...bila angkat je...dia dah terjaga....erm..teruk la umi nak kena berjaga...
bulat je mata dia....masuk je umah...penuh dgn manusia bergelimpangan...kui2x..ye la....ada 2 relative hubby dari Kelantan datang...pastu of course la semua adik2x hubby dah balik...we all le yang paling jauh....yang lain dok JB....erm...
we all dihidangkan dengan nasi tomato...awal2x pagi makan nasik...haha..maunya badan bagaikan dipam2x....lagipun time tu memang dah kebulur pun...memula hubby tanya nak mkn ke tak....i jawap x nak..kekonon nak jaga badan ler...kui2x..pastu my MIL lak tanya...erm..kang ckp tak nak.....kecik ati lak...so,makan jelah....(alasan je nih...padahal mmg nak mkn pun...muahah..)
On Saturday, x buat apa2x pun....lagipun my PIL ada majlis makan kat mana ntah....then, ramai gak le guest yang datang nak jumpa ngan diorg....disebabkan PIL nak kena ada kat Tabung Haji Kelana Jaya esok kol 7.30 pagi...we all decide utk stay kat umah Pak Long kat Cheras....so, bila sume dah ready...bertolak ke Cheras lepas Isya'...rasanya sampai kat sana dalam kol 11 lebih gak le....pastu Pak Ndak lak ajak gi umah dia kat area2x situ gak...diorg dah masak utk we all....so, terpaksa gak le pegi......balik pun dah dekat kol 1 pagi...sume dah terlentok dah ngantuk sangat.....
nak tahu kol brapa bertolak ke TH Kelana Jaya????haha...kol 5pagi dah kena bertolak...kang nak cari parking pun susah....x ingat sampai kol brapa...tapi mmg dah penuh dgn manusia dah bila sampai...sesak sangat.....dah sampai...PIL pegi uruskan pendaftaran...dah settle sume dalam kol 7 cam tu...picnic jap....seb baik le Pak Long masakkan breakfast...kalau x memang kebulur la kitorg...terima kasih ye Pak Long n Mak Long...jasamu dikenang....
dalam kol 8 diorg dah kena beratur nak ke KLIA......flight PIL kol 11pg......diharap mak n ayah selamat pegi dan balik...dan diharap dapat mengerjakan haji dengan sempurna.........

FIL dengan muka yang ceria...

my MIL yang kat depan tuh...FIL yang pakai baju coklat tuh....


gambar kenangan sebelum bertolak....



sama tak muka abah n anak??
relatives daripada Kelantan...

Monday, October 4, 2010

BaCa & HaYaTiLah CeRiTa iNi.......

Salam...erm...semacam je tajuk n3 this time kan??anyway, saya dapat petikan cerita ni
through my email....memula baca tajuk, cam pelik je...wondering gak...cite betul ke
cerpen...rupa2xnya mmg cite btul....petikan ni kat ruang luahan rasa....so, kawan2x bleh baca
cite kat bawah nih....


what's ur opinion???nak kutuk??kesian???
erm...for me...ianya sebagai pengajaran untuk semua......kesalahan yang kita buat sekarang
mungkin akan dibalas oleh Allah serta merta....Allah itu maha kaya....bila baca mcm kesian gak ngan Natrah ni..
tetapi...apa yang telah dilakukan oleh Natrah juga merupakan sesuatu yang amat memberi
kesan kepada kawannya....yang telah dianiaya oleh Natrah....jadi, fikir2xkan lah.....




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...