Please Click Here!!!TQ

Showing posts with label Health. Show all posts
Showing posts with label Health. Show all posts

Wednesday, June 9, 2010

UsAhA UtK MeNgUrUsKaN BaDaN.....



Salam...ermm...bersarang gak le blog nih....hubby punya keje la nih...gambar byk amik pakai DSLR..so, saya mls nak kacau daun...dok tunggu save gambar kat dlm pc pun
berkurun..jenuh dok remind...last2..biar jelah...
nih le hasilnya...blog bersarang..:)
anyway, pasal tajuk n3 kali nih...hehe...x abih2 nak kuruskan badan...
actually, bukan pasal nak kurus sgt pun..but, the main point is...stamina!!!
argghhh...dah lama stop exercising nih...kalau nak cita time bujang dulu...
takat Bukit Jambul turun naik 2-3 kali pun...petik jari ja...haha...
mmg aktif time single dulu...but since having my 1st kid...
stop terus aktiviti lasak tuh....erm..alasan???haha...
so,skrg anak dah 2...nak kata gemuk x la gemuk sgt pun...berat dari 45kg..skrg dah
55kg...erm...5 thn kahwin..naik 10 kil0...x leh jadi nih!!!kena maintain berat 55 kilo nih...
kalau x ...berat gak nih...:)....
nak diceritakan...tempat kerja saya nih...dah launch gim baru...so...apa lagik...
gunakanlah kemudahan yang disediakan sepenuhnya...
semalam 1st trial...jogg atas treadmill...alat2x kat sini sume best2...
dari LifeFitness plak tuh!!!perghh...ari nh pun..masih bersemangat lagi...
at least..kalau mkn byk pun...calorie sblm dah burn..ok le tuh...
then, at least ada la stamina sket compare b'4 nih...asyik x larat ja...





ni la gambar treadmill yang ada kat gim kitorg..best!!!

so, hari nih pun masuk gim lagik....abis keje smyg dulu pastu

tukar baju...terus p gim...dlm kol 6 lbh sket baru p amik

nurul kat kindie die....:)

Monday, April 19, 2010

PeRuT BuNcIt..:)

bestnye kalau slim cam nih kan???erm...berangan le kalu nak kurus balik ..:(





erm.....masalah utama kaum2 ibu adalah perut buncit!!! ker i sorang je ada masalah nih??kui2x...ye la..dah turun berat elok2x masa pantang ari tuh...gatal lak menambah berat...makan x jaga langsung..main hentam je...dah tak fikir pasal getting fat..:)..dah tu..minum ais bagai nak rak..x hengat dia baru je lagik lepas pantang...erm.....ibu2x ada x perangai cam nih??ker saya sorang je lupa daratan???

kalau ikutkan hubby..dia x kisah pun..saya gemuk ke ..kurus ke...sama je...but for me...arghh...tension arr kalau berat naik...kang sume baju dah x leh nak pakai...lagipun..i'm a carrier women...(chewahhh..ayat x hengat donia la nih...muahaha...)..ye la..bg kaum ibu yang berkerja..of course la nak kena jaga penampilan diri...tapi saya x le kata ibu yg x berkerja x jaga penampilan diri...SAHM pun kena gak jaga their appearance...

erm..kebetulan one of my friend suggest 1 magazine...which is prevention magazine..bleh baca online...siap ada recipe of the day lagik...ada byk topik pasal dieting...pasal flat belly...


appropriate exercise...ha..mcm2x la info pasal health....erm....bleh try this website kalau kengkawan berminat nak tahu lebih lanjut...www.prevention.com
sekarang nih..kalau mlm mmg i'm trying my best not to take rice or heavy carbohydrate food...


pastu seb baik le hubby pun jenis yg suke mkn salad n bende2x simple nih...bleh le nak diet sket...anak pun kena diet sekali...kui2x..


nih yg biasa kitorg dok buat la....erm...yummy!!



nih pulak fav. nurul....biasa org mkn cheese dengan roti...but she can eat cheese slices without putting anything...




Monday, February 22, 2010

Ideal BOdy Weight




Salam,
Apasal le gambo kat atas lak nih...erm...x pelah...dah mls nak edit..enjoy the photos..:)

During lunch tadi my friend asked me about losing weight..and luckyly i had an experience in losing weight..:)ye la..i just gived birth to a healthy boy 4 month ago..and during my confinement..i lost 5 kilos and when i tried my levi's jean..it just fit up to my tight only...OMG...it's so scary..believe me!!then i started surfing the net to find out what product should i try...so, i decided to consume herbalife...even i'm doing BF..there's no effect on my lactation...guess what??i've lost 8kilos for about 1month plus...:)...
Anyway,after i got my desired weight..i started to diet constantly...the important thing if u want to lose ur weight is disciplin!!!very important..if not, whatever product or whatever thing u try..it'll not affected at all....erm...berjela la pulak..:)

Forgot 1 thing..here's the tips from the biggest loser programme....'DrinK A Lot Of WaTeR!!!Why???b'coz' it can increase ur metabolic rate..so that, u can burn ur calorie faster !!!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...